theJensens

om allt och inget - och lite till

Chockerande Nyhet!!(?)

Kategori: familjen

Jag har sagt upp mig från Netto!!!
Japp, ni läste rätt. Efter 8 års trogen tjänst säger jag tack och godnatt till företaget!
Anledningarna är många och ingen särsklild.
Har ju som funderat i säkert 6 års tid på att söka annat eller plugga, men aldrig tagit mig i kragen för att söka några nya jobb. Blir lixom inte av när jag väl har haft ett jobb redan.
Sen är det många små saker som jag varit missnöjd med under åren som har lagts på hög, såsom Nettos (sågott som obefintliga) personalpolitik, obekväma arbetstider, att vi sliter som djur på golvet medans ledningen vill skära ner på löneprocenten mer och mer, otrevliga kunder och nu slutligen att det varje år blir tjaffs om semesterledigheten.
Det var droppen som fick bägarn att rinna över!
Så idag när jag kom till jobbet, skrev jag på mitt uppsägningskontrakt.
Kommer att jobba vecka 27 ut och sedan är mina Netto-dagar över!

Måste ändå säga att min butikschef har varit väldigt förstående och tagit det hela bra. Han har även lovat mig att ge mig bra referenser i framtida jobbansökningar.
Och detta även fast jag sätter dom lite i skiten med att sluta nu; en till tjej har sagt upp sig och en annan kollega ligger på sjukhus.

Vilket får mig att byta ämne.

Det verkar inte bättre än att viruset EHEC har kommit till Götet!
Vad jag förstår har läkarna på Östra sjukhuset fastställt att det är det min kollega har fått.
Han är mycket illa däran och har legat på sjukhus sedan helgen då han svimmade i hemmet.
Så en stor Krya På Dig- tanke skickar jag till honom!!

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2011-06-28 | 15:54:21

    Bra, Emma!

    Hoppas din kollega mår bättre!

Kommentera inlägget här: