theJensens

om allt och inget - och lite till

En helt okej dag! =)

Kategori: familjen

Imorse vaknade jag kvart i åtta av att två mattläggare höll på att dona ute i köket.
Gjorde iordning både mig och Adrian för att sen lämna hemmet så dom kunde jobba ostört.
Hade ju bestämt träff med AnnMarie på stan för lite lunch innan hon skulle jobba.
Efter jag lämnat Adrian på dagis gick jag vidare ner till dr Fries torg för att lämna igen en bok på bibblan. Sen fortsatte jag promenaden ner till Brunnsparken och AnnMarie.
Vi gick och åt på kinarestaurang med lunchbuffé. Under måltiden hade vi en vild diskussion om var Kungsbacka ligger. (Hur nu vi kom in på det ämnet.)
Jag hävdade att det ligger i Halland medans Annmarie fått för sig att det ligger i Västra Götaland. Vi diskuterade en lång stund och Annmarie blev nästan lite hetsk av sig, tills hon var tvungen att googla det hela. Till slut kom vi fram till att det ligger i Hallandslän men ändå i Västra Götaland så vi båda hade lite rätt.. (fast... nä, nu är jag lost igen... Är inte halland ett landskap och västra götaland ett län? Vars tusan ligger kungsbacka igentligen??)
Efter vi lugnat ner oss igen gick vi vidare till Espresso House i centralen för lite kaffe och kaka. Blev proppmätt!
Sen följde jag Ammi till hennes jobb och lånade toan innan jag fortsatte min vandring mot scrapbookbutiken på Danskavägen.
Vad mycke saker dom hade där!! Hade kunnat gå hela dan och bara tittat på allt.
Köpte ialla fall till slut några färgpennor.
Sen fick jag lov att ta bussen hem för det var dags för Adrian att komma hem.
Efter jag hämtat honom gick vi på affär'n där Adrian sjöng lite för dom som jobbade.=)
När vi kom hem såg vi att golvet var lagt i köket och i hallen. Snyggt med likadan matta i båda rummen!

Nu blir det tv och sen göra natt!

KOMMENTARER:

  • AnnMarie säger:
    2011-03-30 | 08:20:48
    Bloggadress: http://skumkaninen.blogg.se/

    Okej! Nu har jag kollat upp ordentligt här :) halland är ett landskap OCH ett län :D kungsbacka tillhör mkt riktigt hallands LÄN ;) så! Nu skall jag svalka av mig :P tack för igår. Pöss

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2011-03-31 | 11:13:22

    Fina bilder från Ängelholm!Idag regn. Sedan kommer nog våren igång.Vad är det för färg på mattan?

Kommentera inlägget här: