theJensens

om allt och inget - och lite till

På jakt efter julstämning!

Kategori: familjen

Det går trögt med julpyntet.
Hade som vision att få iordning allt i söndags. Men tji fick jag!

Insåg att vi inte hade ett enda ledigt uttag i vardagsrummet till ljusstaken i fönstret.
Hur är det möjligt?!
Sladdarna måste ha förökat sig det senaste året utan att jag märkt det. Misstänker starkt att mannen har nånting med det att göra! ;)

Fick åka ner till Ica Maxi och inhandla ett gäng grenuttag.
Passade även på att köpa en ny sladd till aventsstjärnan då den gamla sladden inte längre passar till uttaget i köket som blev utbytt i början av året.
Hittade faktiskt en rätt fräck sladd som är röd, lixom flätad.

Till den fräcka sladden blev den gamla stjärnan i trä ju jätteful!! Och träfärgen passade inte alls in i köket som går i gråskalan!
What to do, what to do?!?
Jo, jag målar om den till vit, förståss!!
Så det gjorde jag igårkväll och nu har den torkat och jag har sladdat till den och hängt upp den.
Så nu håller jag tummarna att färgen inte är lättantändlig eller brandfarlig, för då ligger vi pyrt till! (Ahhh - Göteborgshumor!!:) Men det stod ingenting om det på färgburken iaf... ...
  
Om man inte tittar så värst noga märker man inte hur ojämn färgen blev.... (Men jäklar vad skitit fönstret var!:/)

Nu vill jag även inhandla ny julgardin till köket för den gamla passar inte heller in i gråskalan. Är på jakt efter panelgardiner - snygga!
Detta verkar vara ett helt omöjligt projekt!
Sprang som besatt ut och in i alla möjliga affärer i söndags utan att hitta en endaste liten gardin som var nåt att ha.
Verkar som om köpmännen i Göteborgsområdet kommit överens om att bara sälja FULA gardiner i år! :(

Men en adventsljusstake som jag blev nöjd med, fick jag iaf ordning på i söndags. Så några pepparkakor och klunkar glögg blev det allt! :)
  

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2011-11-29 | 17:03:09

    Ta det lugnt! Allt behöver inte vara klart till första advent. Men problemet med sladdar känner jag igen.

  • Catharina säger:
    2011-11-29 | 20:19:41
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/cathscorner

    Usch, sladdar är av ondo! Hatar dem så jag nästan blir galen:) Kram på dig!

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2011-11-30 | 00:01:58

    Köp tyg och sy själv! Du är ju händig.

  • Jessica D säger:
    2011-11-30 | 07:02:51

    Ett tips är att kolla tradera! Jag har just fått hem ett par underbara paneler, till ett mycket bra pris dessutom. Mitt problem har dessutom varit att i butikerna hittar man nästan alltid bara 220 i längd, och jag behöver 240. På tradera fanns massor:-)



    Try it!

Kommentera inlägget här: