theJensens

om allt och inget - och lite till

How do you do?

Kategori: familjen

Var det nån mer än jag som såg dokumentären om Roxette häromkvällen på Svt1? Missade du den rekommenderar jag starkt att se den på Svt Play där den finns tillgänglig i 28 dagar till. Dokumetären hade en härlig blandning av gamla goa låtar, med klipp från senare turnéer, sorgetårar när Marie brättade om sin cancer och likafullt lyckotårar när man fick ta del av hennes otroliga resa tillbaka til livet!
 
Jag tror nog alla har hört åtminstone nån låt av denna pop/rock duo funnits sedan -86, hur har man kunnat missa det genom åren liksom?!:) Känns kanske titlar som "Dressed for success", "Listen to your heart" eller "Sleeping in my car" igen, månne?
 
Ja, hitsen var många och en av mina favoriter är ingen mindre än "How do you do?" som kom ut på singel 1992 och lade sig på alla möjliga topplistor runt omkring i världen. En lista som den låg på var 10-i-top-listan på Åhléns musikavdelning i Umeå. Och då menar jag inte som Mp3 eller på cd skiva eller nåt annat modernt påhitt. Nej, på gammal hederlig EP-skiva var denna singel belägen och inget annat. Ni vet en sån där svart snurrande skiva som man fick putsa med en sidenliknande pryl för att få bort damm så inte nålen hoppade när man spelade musiken och som hade en A och B sida;)
 
Hur som haver så var denna EP-singel den allra första skivan jag köpte för alldeles egna pengar och hur cool tror ni inte jag kände mig när jag och Kajsa, som var typ den tuffaste tjejen i klassen, satt hemma i vårat vardagsrum och lyssnade på den?! Om jag inte helt missminner mig så tror jag till och med vi headbangade lite försiktigt till den. Ja, inget direkt hårdrocks-headbang då eftersom  breda plast-diadem  oxå var väldigt heta just då:)
 
B-sidan som upptogs av "Faiding like a flower" gick inte heller av för hackor!;)
                                                   
 
Kommentera inlägget här: