theJensens

om allt och inget - och lite till

En opolitisk fråga om en politiker!

Kategori: familjen

Jag kan inte påstå att jag är direkt intresserad av politik, inte heller tycker jag det är så värst roligt att följa med i valvakor och inte är jag det minsta engagerad i politiska debatter. Vart 4:de år gör jag min plikt och traskar bort till vallokalen och lägger min röst, som den goda medborgare jag är. Men thats it, ungefär!

Men det har väl inte undgått någon, inte ens mig, att socialdemokraterna har fått en ny partiledare?! Jaja, det blir nog bra, det är en dag imorron med osv, osv....

Stefan Löfven. LÖÖÖÖÖÖFVEN! Men varför i fridens namn säger alla på Tv:n och radion LEfven? Jag bara undrar. Är det bara jag som har tänkt på det? Eller har jag börjat höra taskigt på äldre dar? Nej, det tror jag inte;) Eller är det så att nyhetsuppläsarna inte lärt sig att artikulera ordentligt?! Kanske.

Nä, nu stavar den där Stefan med Ö så då får man ju uttala det med ö oxå! Och där med basta!! :)

Förresten! Idag är det sista dagen i januari och även sista dagen på pysseltävlingen och blogcandy:sarna jag är med i så håll tummarna för mig nu, tack! ;)

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2012-01-31 | 20:22:00

    Ett språk förändras hela tiden. Det kan ju hända att ö håller på att bli e. Lyssna efter hur de uttalar andra ord med ö. Är det bara stockholmare som säger så eller säger geteborgare likadant?

Kommentera inlägget här: