theJensens

om allt och inget - och lite till

Skrapa

Kategori: familjen

Det är inte ofta man hittar en bunt med skraplotter här hemma som bara väntar på en, efter en dag i skolan. Det hade jag iof inte igår heller, då det egentligen var mannens lotter som han fått av sin syster på festen i lördags. Men fyrtio styckna var dom, varken mer eller mindre. Och till min stora lycka så tröttnade han på att skrapa efter bara ett få antal gjorda:)
 
Jag som tycker det är som ett helt äventyr med endast en lott, befann mig helt plötsligt i en dröm av lotter och skrapade på för glatta livet!
 
Kalla mig manisk, skraplottspedant eller helt enkelt jävligt noga, men jag kan inte lämna en skraplott utan att allt är bortskrapat! Ja, inte den lilla kontrollrutan då förstås, men det andra ska väck så är det bara. Och då menar jag ALLT;)
 
Mannen klagade på att det tog tid för mig och det hade han väl rätt i, men kul hade jag:) Tyvärr blev vi inga miljonärer denna gången heller. En nätt liten summa på 130 kronor var allt vi fick ihop.
 
En viss skillnad på lotten jag skrapat och mannens:) Gissa vem som är vems.
 
Kommentera inlägget här: