theJensens

om allt och inget - och lite till

Vintersolståndet

Kategori: familjen

Nu jämarns går vi mot ljusare tider och det var då banne mig på tiden! I det här grådassiga supergöteborgska vädret som vi har haft hur länge som helst, är det inte en dag för sent.
 
Hur har ni det annars i julstöket?
 
Eftersom vi är barnlediga i helgen passade jag och mannen på med det där sista av julshoppingen idag. (Fast jag råkade sova ända till kvart över 11 idag, så vi kom inte riktigt iväg så tidigt som man kunde ha gjort...) Efter att ha snurrat runt på olika parkeringsplatser i Sisjön fick vi till slut köpt det mesta av det vi skulle ha, men fortfarande har vi lite kvar att inhandla.
 
Hade en ambition om att jag skulle göra julgodis ikväll, men det vette tusan om jag orkar. (Hade ambitionen förra helgen med, men det sket sig...) Får göra det en annan dag.
 
Jag och mannen trotsade allt vad julmat heter ikväll och mös till det med några glas rött och hemmagjord tapas istället. Nu är jag så mätt och belåten att magen står ut i fyra hörn!
 
 
Kommentera inlägget här: