theJensens

om allt och inget - och lite till

Han blev ju som bra! :)

Kategori: Pyssel, Stickning

Och med han menar jag den där som en gång i begynnelsen var tänkt att med hjälp av en rundsticka och rätstickning bli en gosig, fluffig tubhalsduk. Det blev den inte. Den blev en hopkrullad orm som satt som en otymplig korv runt halsen isället.
 
Repade upp garnet igen och kollade runt på nätet och hittade ett snyggt mönster på en halsduk med hålstickning. Har aldrig stickat hål förrut, men på samma sida fanns det instruktionsvideo som var så lättförståelig och pedagogisk att till och med jag fattade. DROPS Garnstudio is the shit! :)
 
Mönstret var till en vanlig halsduk, men jag sydde helt enkelt ihop ändarna så det blev en tubis.
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2013-02-23 | 13:17:55

    Du ser så bra det går. Använd samma teknik när du pluggar anatomi!

    Svar: med hål??? Hade oerhört mycke hål i mitt anatomi minne! :)
    Emma Jensen

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2013-02-23 | 17:10:08

    Nej, kreativiteten förstås.

  • HelenE säger:
    2013-09-20 | 12:13:56

    Håller med dig. Drops instruktions videos är av himmelen sända! Gillar att de har stora stickor och färglatt garn så man ser vad de gör. :)

    Svar: Håller med Helen! Jag försöker ju lära mig att virka nu helt utelämnad till DROPS, men det funkar bra! :)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: