theJensens

om allt och inget - och lite till

Obduktion, Annika Sjöö och en ny granne!

Kategori: familjen

Igår var igår, och idag är idag!
 
Igår morse var det med skräckblandad förtjusning som jag steg in i klassrummet. Vi skulle nämligen få se på en obduktionsfilm. Som bonus blev det även en liten tripp längs memorylane med tjock-TV och VHS på en sån ställning med hjul som var så populärt på den tiden jag gick skola förra gången! :)
 
Lite obehagligt var det allt när obducenten började vända och bända på liket för att kolla likstelheten och dylikt. Och inte var det allt för toktrevligt att se när han sedan började skära/klippa/såga i den arma kroppen. Men när väl det var gjort och inälvorna var uttagna och det var dags för undersökning av dom var det inte så farligt. Men jag tror då inte att det är ett yrke för mig...
 
På kvällen var det premiär på ett nytt danspass på Fysiken. Något som kallas för SH'BAM stod på schemat och premiärdagen till ära var det ingen mindre än Annika Sjöö som var instruktör. Ni vet, hon som har dansat några säsonger i "Let's dance" som gått på TV. Bla med Magnus Samuelsson som hon vann hela baletten (höhö) tillsammans med:) Hon var riktigt inspirerande och fick igång oss allihopa. Men man kände sig som en riktig klumpiduns och oerhört ograciös i hopp mm. Jorå, där ligger man i lä för en proffsdansare!
 
Idag upptäcktes oxå att en klasskompis har flyttat in i samma trappuppgång som oss. Tänkte att vad fasen gör hon här, när jag och Adrian stod och väntade på hissen:) Trevligt, trevligt, med en ny granne som man redan känner. Perfa om man upptäcker att man råkat glömma köpa socker, ägg, toapapper eller vad det nu må vara en sen kväll!:)
 
Från träningspasset igår. Ser ni mig? Kika i armhålan på instruktören efter nån i shockrosa tröja:)
Bild lånad från Fysikens facebooksida.
 
Kommentera inlägget här: