theJensens

om allt och inget - och lite till

Ett matchande set

Kategori: Jag, Virkning

Go'kväll på er! Hur har ni det i stormen? Personligen måste jag säga att jag än så länge är väldigt besviken på den där Simone. Jag blev lovad orkanvindar med nedblåsta träd och flygande studsmattor, men än så länge tycker jag inte det har varit något vidare tryck i vinden. Jag menar, när dom går ut och varnar för flygande studsmattor förväntar man sig ju att det ska vara en storm utan dess like. Och då bor vi ändå på ett ställe där det blåser mycket även när det är vindstilla i övriga Göteborg. Nä, mer sprutt i luften tack, så man kan sitta inne och kura med gott samvete. Gärna med en förbiflygande hund utanför fönstret här på femte våningen! Emoji
 
Ja, storm eller inte; jag har under helgen hunnit virka ihop ett litet värmande set med mössa och pulsvärmare, eller halvvantar som jag vill kalla dom. Förra året stickade jag en tubhalsduk av ett riktigt gosgarn som jag köpt på Gekås. När tuben var färdig hade jag lite mer än ett nystan kvar av garnet och jag la det på hyllan så länge. Har funderat länge på vad jag ska göra av slatten som blev över och kom till slut fram till att jag skulle göra ett matchande set till tubisen. Garnet räckte nästan precis. Fick göra en rad mindre av det rosa på sista halvvanten, men det är på kanten som förmodligen kommer att synas minst så det gör inte så mycket!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Svärfar säger:
    2013-10-28 | 20:05:40

    Riktigt snyggt. Du är en fena på att sticka Emma.

    Svar: Tack Kenth! Fast nu har jag virkat.... ;)
    Emma Jensen

  • Svärfar säger:
    2013-10-28 | 20:22:12

    Ja ja du är bra på det med. :-)

  • Eja säger:
    2013-10-30 | 16:57:50

    Riktigt snyggt!!

    Svar: Tack! :)
    Emma Jensen

  • Marie säger:
    2013-10-31 | 07:27:56

    Men va duktig du är:)
    Blev ju skitsnyggt, får man lägga en beställning eller;)
    Kramar

    Svar: Klart du får, Marie! Säg bara till vad du vill beställa! :)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: