theJensens

om allt och inget - och lite till

Hjärtesorg

Kategori: Jag, Mode

Det är med sorg i hjärtat jag tar farväl av ett par trogna följeslagare sedan ungefär 7 år tillbaka. Nästan ett helt decennium har de stått mig bi, i både vått och torrt. De har varit ett troget resesällskap till såväl Thailand som Kreta och nu sist även till Paris. De har varit en klippa under sommarhalvåren då jag velat vara ute och promenera utan att svettas fötterna av mig. De har aldrig gett mig skavsår eller gjort mig illa på något sätt. Likt Askungen och hennes glassko har de suttit som ett smäck och format sig efter mina fötter.
 
Men nu är det som sagt dags att en gång för alla ta farväl! Det sista året har de levt på lånad tid. Nu när säsongen definitivt är slut och jag inser att det är ett stort hål rakt genom sulan vid högerfotens häl och ett lika stort hål framme vid vänsterfotens lilltå, är det slutligen dags för mig att inse fakta och släppa taget. Aldrig någonsin har jag haft sådana bekväma skor och jag betvivlar att jag någonsin hittar några liknande.
 
R.I.P
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2013-10-27 | 17:27:52

    Farväl till två trogna följeslagare? Jag trodde du menade Adrian och mig.

    Svar: Haha! Nä, ni är inte så slitna än så er håller jag kvar vid ett tag till! ;)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: