theJensens

om allt och inget - och lite till

28 september 2013

Kategori: Bakning, familjen

Började dagen med ett pass bodycombat. Det blev det fjärde träningspasset för den här veckan och jag kan därmed konstatera att jag inte haft en enda träningsvärksfri dag på hela veckan. Äntligen känns det som att jag har kommit igång med träningen igen efter sommarens uppehåll.
 
Resten av dagen har jag och de två unga herrarna Jensen bullbakat, medans den äldre herr Jensen varit (och fortfarande är) ute på förmodligen årets sista fisketur.
 
Jag och barnen bakade ett gäng vaniljbullar som blev supergoda. *smask* Båda barnen var riktigt duktiga på att hjälpa till med knådandet och vispandet och smörandet av vaniljfyllningen. Istället för att rulla ihop dom till den traditionella bullen gjorde vi snurror av degen. Kunde ha blivit bra om jag inte hade skurit de första remsorna som man ska snurra alldeles för breda. Jag lär mig liksom aldrig att dom där bullarna ska jäsa och bli större. Men goda blev som ju ändå, både dom stora och dom mer normalstora. Så konstanterande nummer två blir att storleken faktiskt inte har någon betydelse! Emoji
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2013-09-28 | 22:25:42

    Det ser gott ut.
    Nej, utseende och smak hänger inte ihop.

    Svar: Nä, dom blev goda men fula! :)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: