theJensens

om allt och inget - och lite till

Inflyttningspresent.

Kategori: Virkning

Fina vänner från förorten har blivit stadsbor och igår var vi bjudna på dit på husesyn och middag. Jättemysig lägenhet i den östra delen av stan hade dom och väldans fint hade dom gjort i den.
 
En dörrmatta virkad av oanvända avfallspåsar hade jag gjort till dem. Och då jag vet att Marilyn Monroe är en stor idol för åtminstone frun i huset, var motivet givet.
 
Virkad i fasta maskor efter rutmönster jag gjort via nätet. På baksidan sydde jag fast halkskydd. Lite sned i kanterna, men det är väl det som är charmen med hemmagjort.
 

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2014-08-24 | 14:35:36

    Den är verkligen jättefin, och så glada dom blev. Passar så bra in i deras 50-talshem. Det var roligt att träffas igår och Adrian är ju så himla gosig. Kramar

  • Catharina säger:
    2014-08-24 | 15:04:08
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/cathscorner/

    Ååh, den är så fin både mattan och burken! Ni har ju precis järnkoll på vad vi gillar :) Vi tackar, bockar & bugar för både titten och presenten. Alltid kul att träffas. Roligt att lille charmtrollet var med också. Komma här och få mig att byta skor till exempel, hahaa! Han är ju för söt den lille godingen:)

Kommentera inlägget här: