theJensens

om allt och inget - och lite till

Dödskallekofta

Kategori: Virkning

För ett tag sedan blev jag klar med en ny kofta till mig själv som jag blev skitnöjd med! Det är så kul när ens projekt blir bra.
 
Det blev en gallervirkad kofta i grått och vitt, med en mycket diskret dödskalle på ryggen. Ja, den är så diskret att den knappt syns. Antar att det beror på det melerade garnet.
 
Har hunnit ha på mig den några gånger redan och blev glatt överraskad över hur väl den ändå värmer mig på mitt kalla Urologskontor, trots att det är så mycket hål i den. Emoji 
 
Två fickor och sex knappar sydde jag dit.
Blev vansinnigt inspirerad av kragarna på de två ponchosarna som jag virkade på beställning för ett tag sedan, så jag var bara tvungen att ha en sådan, fast som öppen modell, på koftan.
Den superdiskreta dödskallen.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2014-12-04 | 20:11:59

    Jättefin och mysig att ha på sig, ser det ut som.

    Svar: Den är jättemysig! :)
    Emma Jensen

  • Bettina säger:
    2015-01-08 | 21:55:39

    Hej! Såg dig på virkcaféet och blev nyfiken på vad mer fint du har gjort! Sjalen är underbar liksom koftan här. Blev såååå inspirerad, vill du dela med dig av mönstrena? =)/Bettina

    Svar: Hej! Vad kul att du gillar koftan och sjalen! Båda frivirkade jag och koftan har jag tyvärr inget mönster på, men den är gallervirkad uppifrån och ner och många utprovningar under tidens gång. Sjalen har jag faktiskt skrivit ner ett mönster på, ska bara se om jag kan klistra in det på bloggen också. Om jag inte lyckas kan jag maila det till dig. :) /Emma
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: