theJensens

om allt och inget - och lite till

Shopping med Dante

Kategori: Mode, familjen

Idag åkte jag och Dante till Frölunda torg för att sätta lite sprätt på pengar. Det gick väldans bra måste jag säga. Vi fick nog tag på allt som vi var ute efter. Annars tycker jag aldrig man hittar nåt å ha när man är ute för att shoppa. Och allt snyggt hittar man naturligtvis de gångerna då man absolut inte har råd att köpa nånting.
 
Men inte idag. Flyt hade vi. Vi behövde inte ens gå genom halva torget innan vi hade hittat det vi var ute efter och kunde vända hemåt igen, nöjda och belåtna! Dante behövde ett nytt skärp och det hittade vi inne på Kappahl. Ett par shorts som matchar hans Barcatröja han har här hemma var han också ute efter och det hittade vi i någon sportaffär, så nu är han redo för att bli fotbollsproffs. Ett spel till sitt X-box köpte han också för egna pengar som han sparat ihop från diverse födelsedagar och julklappar.
 
Jag hittade också det jag behövde. Var inte ute efter något speciellt fancy utan mest i behov av fylla på garderoben med basplagg. Det klarade jag av med bravur!
 
Dagens fynd blev den rosa tröja som kostade 98 kronor som jag hittade på barnavdelningen på ovannämnda sportaffär. Ibland är det bra att vara kort i rocken!
Gillar när man hittat ett plagg som man vet passar sedan innan. Då slipper man hålla på att prova och ha sig i affären. Som dessa tre linnena. Bara att gå in i butiken och plocka åt sig lämplig färg och sen gå till kassan och betala. Lätt som en plätt!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: