theJensens

om allt och inget - och lite till

Examen!!

Kategori: Jag, Mat, Partaj, Plugg, familjen

Nu är jag förbaske mig en vårdadministratör på riktigt. Det har jag till och med bevis på! Emoji 
I två år har jag och 35 klasskompisar kämpat oss igenom utbildningen, pluggat till tentor och haft ångest inför redovisningar. Nu är det äntligen över och det känns så jävla SKÖÖÖÖÖÖNT!!! Fy fan vad vi är bra.
 
Detta har naturligtvis firats. Vi var några tjejer i klassen som började förfira förra helgen här hemma hos mig med lite bubbel, vin, ost och kex.
 
Ida, Elisabeth och Sandra (hon som inte vill synas)
Igår fick alla avgångsklasser examenslunch av skolan på hotell Elite Park Avenue med mingel, avtackningar och utdelning av examensbevis. Mycket trevlig tillställning måste jag säga med god mat och dryck. Varmt som satan var det och det är därför alla ser en aning blanka ut i ansiktet. Vädret kunde man i alla fall inte klaga på!
 
Alexandra, Sandra och Ann-Sofie bubblade i minglet.
I minglet och vimlet fanns även fler fina klassisar som Anna, Lina, Zandra, Elisabeth, Ida, Erica och Carro.
Jag och Linnéa delade på en flaska vin....
När lunchen var slut var även jag helt slut. Blev dessutom lite illamående på vagnen hem så resten av dagen tog jag det så lugnt som jag bara kunde i hemmets lugna vrå. Det måste ju ha varit värmens fel....
 
Idag fortsatte firandet på Sokrates Taverna  som ligger nästan bara ett stenkast härifrån, nere i Krokslätt. Tillsammans med familjen, min mor och det ena paret svärföräldrar åt vi en väldans god middag. Bortsett från att Adrian var lite gnällig var det väldans trevligt också!
Dante åt grillspett och jag åt lammkotletter.
Fina blommor har jag fått, en bok och ett armband. Dessutom fick jag pengar av min kära mor som jag får göra precis vad jag vill med.Emoji Och på måndag börjar jag det nya livet som medicinsk sekreterare på Urologen, Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Nu är det på riktigt! Nu är det äntligen dags att få tjäna lite pengar igen! Som jag har längtat!
 

 
Kommentera inlägget här: