theJensens

om allt och inget - och lite till

Smartphone v/s knappis

Kategori: Jag

Nu har jag varit med smartphone i två veckor. Är fortfarande inte helt övertygad om att detta är min grej, en knappis är liksom alltid en knappis och jag tycker folk underskattar dom nåt så kopiöst! Man kan faktiskt göra det mesta med en knappis, som att surfa, ta kort, ta emot sms och mms och att - kors i taket - ringa och svara på samtal. Det kanske bara tar liiiite längre tid med uppkoppling på internätet med en knappis än med en smartphone. 
 
Ja det förstås, med min knappis kunde jag ju faktiskt inte göra nåt alls med på slutet. Sedan midsommar eller så, förlorade vi både nät och täckning så fort vi kom innanför hemmets dörr. Detta hade väl förstås inget med telefonen att göra, utan mer med operatören vi hade. Och därav utbytet av telefon!
 
Fick en bra deal av en annan operatör med telefon på köpet och billigt abonnemang, så då blev det som det blev.... Så här sitter jag nu på min lediga tid och försöker vänja mig vid en plattelefon. Klart den har sina fördelar, det ska jag inte sticka under stol med, men hur smart den må vara så kommer den aldrig att vara så liten och smidig som min knappis. And that's a fact!
 
Fast det klart, det går ju jädrans smidigt att blogga mobilt med den nya telefonen....😉
 
Osså kan man ta roliga kort.
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-08-13 | 23:33:32

    Oj va trött dante ska va!!!

    Svar: Du menar när han hoppar upp och ner hela tiden? Nä, han har mycket energi den pojken! 😉
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: