theJensens

om allt och inget - och lite till

En liten praktikant

Kategori: Adrian

Idag fick jag sällskap till jobbet av sonen grisen-fisen Adrian. Sedan i julas har han pratat om att han skulle vilja följa med till mitt jobb och eftersom det är sportlov för ungarna i stan och han ändå bara skulle ha varit på dagis fram till halv 11 idag, så fick han följa med ner till sjukhuset.
 
Lite nervös var han för att träffa så många nya människor och jag fick dyrt och heligt lova att ingen skulle borra i han. (För det hade han fått för sig att man gör på ett sjukhus, i synnerhet att sekreterarna gör det.)
 
Det var ingen som borrade i han. Däremot fick han träffa nästan alla mina arbetskompisar och en massa sköterskor och dessutom hjälpte han till att vika anestesijournaler och gå med de till kollegorna längst bort i korridoren. Tror han tyckte det var kul att prova på arbetslivet så smått, för han lät mäkta stolt när han kom tillbaka efter att ha lämnat papper och sa att "nu tror nog folk att jag jobbar här på riktigt". Emoji
 
Strax före halv 11 kom hans farmor och Lars-Olof och hämtade honom för fortsatt sportlovsfirande i Partille. Det blev en ganska lagom lång dag som praktikant, både för honom och för mig. Fast kollegorna lät lite besvikna att han inte skulle vara där hela dagen. Emoji
 
Kontorsnissen Adrian
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-02-12 | 15:35:54

    Är det ditt rum?

    Svar: Ja, det är mitt rum fast min kollegas plats. Hon var ledig igår så Adrian fick låna den.
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: