theJensens

om allt och inget - och lite till

Träningspartner

Kategori: Dante, Jag

Visst är det väl tråkigt att träna ensam?! Det tycker i alla fall jag. Det kanske är därför jag föredrar att gå på gruppträningar, före att lyfta skrot på gym. Tyvärr blir det väldigt oofta (för att använda ett ord som jag inte använt sedan jag var liten) jag får med mig något sällskap till träningarna. Oftast är det ingen som har tid, vågar eller kan följa med på de pass jag vill träna, så då får jag pallra mig ner själv - om jag orkar pallra mig ner!
 
Men denna veckan får jag sällsis hela veckan av värdens bästa bonusson. Fysiken har en provvecka med gratis träning för de som inte har kort där, och Dante har ju blivit så gammal nu att han får träna där nu i målsmans sällskap. I det här fallet blir det ju bonusmålsmans sällskap, men det gick lika bra det. 
 
Idag började vi med ett pass Bodycombat. Mitt favoritpass, men Dante blev inte lika förtjust i det. Han hade lite svårt att hänga med i svängarna, för fort går det - särskilt för en nybörjare, men jag tycker ändå att han kämpade tappert hela passet!Emoji Dante själv gav Bodycombat ett D i betyg, godkänt men inte mer än så. Imorrn ska vi prova på något som kallas för Funktionell träning. Jag har inte heller testat det förut, så då blir vi nybörjare båda två. Han är även väldigt sugen på att prova Crosstrainermaskinerna så det ska vi försöka hinna med också.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-06-02 | 15:11:41

    Vilken fin bild!

Kommentera inlägget här: