theJensens

om allt och inget - och lite till

En ny liten följeslagare

Kategori: Jag

Från och med imorrn och fram till Norges nationaldag (17/5) ska jag ha denna lilla tingesten fastklämd i byxlinningen. För imorrn ska jag nämligen påbörja min vandring från Barcelona till Marseille. Ja, alltså inte på riktigt, även om det hade varit riktigt härligt att få tillbringa lite tid på den soliga Rivieran. Däremot börjar en stegtävling som några av oss på Urologen har anmält oss till. Och då ska man gå lika många steg som beräknas vara just mellan Barcelona och Marseille. Noga räknat 490 000 steg, vilket ska motsvara 367,5 km, vilket blir 10 000 steg/dag för att komma fram inom utsatt tid.
 
Eller fram och fram, jag har väl kommit knappt halvvägs när jag har gått klart alla stegen, så korta ben som jag har. Men nog ska en pinna på alltid!
 
Nu hänger räknehjälpen på ytterdörren så att jag inte ska glömma bort att fästa fast den imorgon bitti.
 

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2015-03-29 | 21:46:54

    va kul, det grejar du! Lycka till!

    Svar: Tack Eja! Det kommer nog gå bra. Ett gäng steg har jag ju "gratis" eftersom jag går fram och tillbaka till jobbet varje dag.
    Emma Jensen

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-03-29 | 23:49:17

    Ja och tänk så många steg man går hemma. Om det är en tävling, vad vinner man?
    Vandrare säger att man går 5 km på en timme.

    Svar: Det är nog bara äran man vinner, tror jag.
    Emma Jensen

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-03-31 | 21:01:29

    Jag har också lärt mig av mina vandrarkompisar att man går ungefär 1250 steg per kilometer. Stämmer det tror du?

Kommentera inlägget här: