theJensens

om allt och inget - och lite till

Växlande molnighet med risk för skurar

Kategori: Jag, Jobb

Precis som dagens väder, med störtskurar från en jämngrå himmel, har mitt humör varit idag. Lite nere redan på morgonen i samband med avtackning av kollega och det ville liksom aldrig ge med sig. Inte blev det direkt bättre av att dagen var gubbstressig och akututskrifterna avlöste varandra på mitt skrivbord. När dessutom goa kollegan kom och tittade till mig för att jag aldrig dök upp till lunch kom första skuren. Snörvel, snörvel, snyft, snyft. Så jädrans löjligt va?! Grina för att nån är snäll och bryr sig om en. Så fjompigt att man nästan skäms!
 
När det äntligen blev uppehåll i regnet kom nästa goa kollega och undrade hur jag mådde. Jaha, dags för nästa störtskur. Och som toppen på berget, pricken över i:et, benet i byxan så skulle ju den avtackade kollegan vid dagens slut gå hem för att aldrig mer komma tillbaka. Japp, ni gissade rätt, ännu några regnstänk droppade ner. Det var en himlarns tur att arbetsdagen var så gott som över så att man fick ta helg, annars hade det slutat med uttorkning på hög nivå. Ni kan från och med nu kalla mig för Fjomp-Emma, helt ok för mig. Det är ta mig tusan inte lätt att jobba med världens bästa och goaste kollegor! Emoji 
 
Enligt SMHI ser det dessvärre ut som att det ska bli mera regn imorrn, men jag hoppas att det håller sig på utsidan denna gång....
 
Presenterna vi tackade av kollegan med. Bild lånad och fotad av Ingela Svensson (den avtackade).
 

 
 
Kommentera inlägget här: