theJensens

om allt och inget - och lite till

Två Veckor Till!

Kategori: familjen

... Blir han, mannen, hemma med ryggen.
Pillren han fick förra gången han var hos farbror Doktorn hjälpte inte så i tisdags var han hos en ny läkare som sjukskrev han denna veckan och de två nästkommande, med totalt lyftförbud!
Det är ju tur att han har sån superstark fru som är starkare än Heman då! ;)

På lördag blir 38-åringen 39, så imorrn blir det smörgåstårte-bak för hela slanten!

Är det bara i detta hushållet, eller är det generellt svårt att få ur en karl vad han önskar sig i present eller julklapp?
Varje år samma sak:
- Älskling, vad önskar du dig i födelsedagspresent?
En axelryckning till svar eller på sin höjd:
- Vet inte.
- Nähä, men kan du försöka tänka ut några saker du vill ha så att jag vet?
En vecka går.
- Har du kommit på nåt än?
- Nej, det har jag glömt bort att fundera på.

Jag kan då säga att det problemet har jag aldrig haft!
Frågar nån mig vad jag vill ha, kan jag lätt räkna upp minst fyra saker utan att ens staka mig:)

Igår började jag och mannen kolla på den nya svensk/danska deckarserien "Bron" som går på SVT 1.
Vi tyckte båda att den var rätt bra och kommer fortsätta se på den.

KOMMENTARER:

  • Catharina säger:
    2011-09-30 | 22:41:42
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/cathscorner/

    Vi har också spanat in Bron. Tycker att den har sina poänger och verkar riktigt bra....Jocke säger alltid strumpor på frågan om vad han önskar sig. Så lagom kul så här gäller det att ha fantasi, hahaa!

  • Catharina säger:
    2011-09-30 | 22:41:42
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/cathscorner/

    Vi har också spanat in Bron. Tycker att den har sina poänger och verkar riktigt bra....Jocke säger alltid strumpor på frågan om vad han önskar sig. Så lagom kul så här gäller det att ha fantasi, hahaa!

Kommentera inlägget här: