theJensens

om allt och inget - och lite till

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

Kategori: Jag

Man vet att höstterminen är igång på allvar när barnen (ja, jag skyller allt på barnen) drar hem diverse basilusker från skolan. Snor i näsan och kli i halsen blir vardagsmat och man går omkring som i en feberlätt dimma. En klen liten tröst är ju att det inte bara är ens egen familj som drabbas, utan att det är snarliknande i vart och varannat hushåll.
 
Så istället för att göra det jag hade tänkt att göra i helgen - som att träna, träffa vänner och fixa och dona i största allmänhet - sitter jag här i soffan och tycker synd om mig själv mellan nysarna och försöker förhandla med basiluskerna att dom ska dö en fasansfull död (jag gillar verkligen det uttrycket) och lämna mig ifred.
 
Mina bästa polers för tillfället.
 
Kommentera inlägget här: