theJensens

om allt och inget - och lite till

Småvirkat i blått

Kategori: Virkning

Bland de ungefär 45 698 olika virkprojekt jag har påbörjat (kan ta mig tusan inte hejda mig!) har jag i alla fall blivit klar med lite småvirkat i blått.
 
Tubhalsduken blev jag förvisso klar med för ett tag sedan och har hunnit använda en del. Mössan däremot blidde klar igår. Mönstret på mössan med häng kommer från BautaWitch.se.
Ett par mystofflor, som jag virkade direkt på ett par innesulor med ludd, har jag oxå fått klart. Försökte få till något USA-sockeliknande tofflor. Ni vet, sånna som var så moderna på 90-talet med kant som man liksom skulle rynka ihop på ett coolt sätt. Efter att ha fnulat lite på karamellen blev det ett hittepå-mönster som jag blev rätt så nöjd med. Nu ska jag väl för sjutton ändå slippa frysa om fossingarna i vinter, när det drar på golvet?!

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2014-10-29 | 23:00:41

    Snygg färg på mössan när det är lite svart bland det turkosa.

    Svar: Tack mamma!
    Emma Jensen

  • Eja säger:
    2014-10-30 | 07:39:30

    Kanonsnyggt alltihop och underbara färger. Vi ses på lördag!

    Svar: Tack Eja!
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: