theJensens

om allt och inget - och lite till

Klänning med toppöverdel och mormorsränder

Kategori: Virkning

Har blivit klar med en klänning som jag har frivirkat i blandgarn, bomull och akryl. Överdelen har jag virkat efter ett diagram på en bh som jag hittade på nätet. Klantig som jag är har jag visst råkat slänga det i den digitala skräpkorgen så nu är det ett minne blott...

Själva kjoldelen virkade jag i mormorsränder med vissa ökningar så att den skulle bli lite utsvängd.

Är rätt nöjd över klänningen, får se bara när jag ska använda den, är ju egentligen ingen klänningbrutta precis. Men om någon gång tillfälle ges och jag känner mig in the mood så hänger den i alla fall beredd i garderoben! 😉

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2015-08-20 | 20:26:29

    Den är så fin och härliga färger.

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-08-21 | 16:26:17

    Om det är lika varmt i Göteborg som det är här så kan du ju ha den på jobbet med en liten bolero kanske upptill eller en sjal nonchalant kastad runt halsen. Då blir patienterna glada och friska.

    Svar: Jo, det är varmt här med, men har ingen passande bolero eller någon nonchalant sjal så jag avvaktar med att ha den på jobbet. 😊
    Emma Jensen

  • Marie säger:
    2015-08-23 | 15:09:58

    Du är galet duktig, den blev jättefin😊

    Svar: Tack snälla!! 😊
    Emma Jensen

  • Frida säger:
    2015-10-11 | 16:03:53
    Bloggadress: http://litenvirktant.blogg.se/

    Fantastiskt fin klänning!! :D

    Svar: Tack, snälla! :)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: