theJensens

om allt och inget - och lite till

Kjol till Börje

Kategori: Jag, Virkning, inredning

I väntan på att den envisa hostan jag fick på köpet vid den senaste förkylningen ska gå över så att jag kan ta tag i träningen igen, har jag hunnit bli klar med två och ett halvt överdrag till våra köksstolar. De var jättefina i somras när vi köpte stolarna, men vita stolsdynor kombinerat med barn är inte en alltför bra kombination.... Därför blev mitt nästa projekt att kirra nya överdrag.
 
Hittade mönster på den snygg rutan Victorian lattice square som jag utgick från. Sedan körde jag liksom bara på till lagom storlek och sist sydde jag på ett par knappar för att hålla kjolen på plats. 
 
Hade några grå nystan Baby summer från ICE som passade bra med resten av inredningen i köket, men nu är det slut. Så här står vi nu med en och en halv stol med fläckig sittdyna i vitt medan jag funderar på hur jag ska göra nu....
 
Ska jag strunta mitt nyårslöfte (som jag för övrigt vill påpeka att jag har lyckats hålla hittills) som är att inte köpa nytt garn förrns det gamla förrådet har tagit slut? Eller är kanske detta med att garnet inte räckte till hela projektet just den ursäkten jag behöver för att få mig ett kryphål i nyårslöftet? Jag har inte bestämt mig än... 😉

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2015-10-11 | 15:50:37

    Om Henrik köper garnet så bryter du inte ditt löfte. Ha, ha. Kram

    Svar: Bra idé! ska lägga upp det på förslag till honom :)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: