theJensens

om allt och inget - och lite till

Up n' running - nästan

Kategori: familjen

Förmodligen är det väl ingen som har märkt att det har varit ytterst tyst från den här lilla, nästan osynliga och diskreta bloggen. Men det har det.  Lääääänge nu. Och det beror på stor del på att min knäppa dator har varit extra superknäpp ett tag så jag (läs mannen) har fått nollställa och sedan installera om hela den. Fortfarande är det några program som inte är installerade, men det hoppas jag få tillbaka snart. 
 
Något jag under tiden av min frånvaro från bloggen har sysselsatt mig med är att få ner ett mönster på pränt på cirkelkoftan jag gjorde för ett tag sedan, på folkets begäran. Inte tusan trodde väl jag att det skulle vara så många som gillade koftan och vara intresserad av att få ta del av mönstret. Blev helt överväldigad av alla snälla kommentarer jag fick både här och på Facebook. Ni är för gulliga!
 
Kan säga såhär i efterhand att en bra idé är att skriva ner hur man gör as you go för att få ihop ett mönster lätt och kvickt. Det gjorde inte jag. Därför har jag nu börjat med en ny kofta och fört noga anteckningar varv för varv och varit flitigt med kameran, så nu är ett mönster så nära, så nära. Ska bara se om jag (läs mannen) kan få till det program jag behöver ha för att få till fotona, så ska det allt komma upp här på bloggen!
 
Ha en fortsatt trevlig kväll på er!
 
 

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2015-04-28 | 21:27:46

    Jodå, jag har allt lagt märke till att du inte har bloggat på länge. Du är ju för go som virkar en ny kofta för att få till en beskrivning. Vi syns på fredag, det ska bli roligt! Kram

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-04-28 | 22:30:14

    Vad heter den vackra lila blomman?

    Svar: ingen aning
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: