theJensens

om allt och inget - och lite till

Firmafest!

Kategori: familjen

    
Det här gänget var jag (och många med mig) och kikade på igårkväll - helt gratis! :)

Ni som känner mig borde ju veta vid det här laget att jag gillar när det är gratis. Så igårkväll befann jag mig som i rena himmelriket!:)

Det vankades firmafest à la generös för alla Bohus anställda!

Kvällen började med samling på en stor restaurang i Gårda, med välkomstdricka (röda och vita viner, mousserande, öl eller alkoholfritt) och snittar och snacks.
Vi fick oxå varsitt kuvert med konstert-biljetten och 150 kr som man fick spendera hur man ville, eller om man ville spara dom.
Efter att Vd:n sagt några ord var det dags för mat som bestod i en stor buffé med flera köttalternativ (fanns även vegetariskt) och massa goda sallader och man fick ta så mycket man ville.
Det var riktigt, riktigt gott (den hemmagjorda lammkorven var nåt av det godaste jag ätit!!) och jag blev så mätt, så mätt.
Till maten serverades mera vin, öl eller alkoholfritt. Det tog aldrig slut!
Efterrätten var en panacotta med exotisk fruktsallad och kaffe. (Eller vin, om man så ville:)

Efter middan gick Vd:n fram och berättade att eftersom det hade varit så dåligt väder på morgonen så hade det abonnerats bussar som skulle ta oss till Scandinavium.
Jag är fortfarande helt imonerad av denna framförhållning och att företaget tagit sig råd till detta!!

Konsterten var bättre än jag väntat, då artisterna inte körde sina egna låtar (hade ju somnat till Darin, eller spytt) utan en blandning av alla möjliga låtar och medlyn av all dess slag! :)

(Tänker tillbaka på ett annat företag, inget namn nämnt - men ni fattar- där vi fick ett presentkort på 250 kr att handla för i den egna kedjan inom några veckor - sen slutade det att gälla - och, om bc hade lust, lite mer än 300 spänn att gå ut och äta och dricka för. Resten fick vi pejja ur egen ficka.... Det finns företag och det finns företag!)

Tack Bohus för en jättetrevlig firmakväll!! :)

KOMMENTARER:

  • Annelie W säger:
    2011-11-26 | 20:46:21
    Bloggadress: http://ochdagarnagar.blogspot.com/

    Darin och Jill Jonsson ser jag, men vilka fler var det?

  • Eja säger:
    2011-11-27 | 11:07:34

    Det är ju helt fantastiskt, ett bra företag med andra ord. Kram till er alla

  • Emma säger:
    2011-11-27 | 13:24:07

    Annelie: Det var Kate Ryan, Sanne Salomonsen, Peter Johansson och Henrik Hjelt.

  • Catharina säger:
    2011-11-27 | 19:34:51
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/cathscorner

    Där var Sebastian också fast med sitt jobb då och inte med ditt, hahaa! Vi ska på julbord med Jockes firma nästa lördag fast då blir det Ullevi istället. Blir nog gott och trevligt det också...

Kommentera inlägget här: