theJensens

om allt och inget - och lite till

Borås och rullad kokos

Kategori: Bakning

Dan före dan, före dopparedan och tanken var att vi skulle ha snott med oss Dante och tillbringat dagen ute i Sjövik hos barnens faster med man och två kusiner. Men så blev det icket! Istället snodde vi med oss Dante och en gammelfarmor och drog oss till Borås där barnens farfar och Eja för närvarande camperar. Det blev en mysig eftermiddag med minijullunch med rökt lax, rödbetssallad och både vegestarisk julskinka och köttbullar. Spännande att pröva på det och köttbullarna var riktigt goda, men jag vill nog att skinkan ska vara av den traditionella sorten dvs från en grisröv!
 
Nu ikväll har jag äntligen tagit mig i kragen och fixat lite julgodis. Det blev Marsgodis och Bountykulor, så nu luktar det kokos i hela lägenheten. Dom blir inte så snygga, men goda!
 
I sann julanda tänkte jag att jag skulle dela med mig av receptet på Bountykakorna. Vassego!
 

KOMMENTARER:

  • Farfar säger:
    2013-12-22 | 21:31:00

    Ja det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Men trevligt blev det ändå.

Kommentera inlägget här: