theJensens

om allt och inget - och lite till

Släktträff i Ängelholm

Kategori: familjen

I lördags vimlade det av mostrar, kusiner, barn och barnbarn i Ängelholm. Passande nog var det mesta av vimlet i stadsdelen Kungsgården också. Så kallades nämligen även torpet som the mothers av denna Nilssonska delen av släkten växte upp på. Fast det ligger mer mitt ute i skogen av Skånes inland. (Kan även tillägga att den enda i den Nilssonska släkten som fortfarande heter Nilsson är min mamma.)
 
På moster Ing-Britts initiativ blev en riktig heldag med hela tjocka släkten med kaffe-bulle, förflyttning till en lokal där det serverades matbuffé, vidare till kusin Therese för kaffe-kaka, för att avsluta där vi startade - hos moster Ing-Britt för godis och snacks. Ja, är det nåt familjen Nilsson kan så är det att äta!
 
Jag kan faktiskt inte komma ihåg när hela släkten var samlad sist, men det kan ha varit för en 10 år sedan på morfars begravning. Jag hoppas inte att dröjer lika länge till nästa gång!
 
Väldigt trevligt hade vi det, även om jag saknade två personer där. Mormor och morfar. Fast dom kanske var med oss i alla fall.
Kusinbarnen som inte alls är i Dantes ålder som jag fick för mig, Alexander och Johannes. Linslusen där till vänster är min kusin Fredrik. Inget som har förändrats på den fronten. Emoji
Tremeningarna/sysslingarna/nästkusinerna kom också väldigt bra överrens och lekte och härjade som galningar. Vi hade två trötta killar med oss hem sen.
Dante och nästantremeningen Maximilian hittade varann.
Jo, nog tusan ser man att de är systrar?!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2014-08-12 | 20:10:09

    Vad fint du har skrivit om festen. Hoppas att alla festdeltagarna läser det. Vi var också samlade på mormors 90årsdag och på hennes begravning för fem år sedan.

    Svar: Fast då var vi ju inte allihopa med....
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: