theJensens

om allt och inget - och lite till

Pimpad kjol

Kategori: familjen

Jag har haft en kjol liggande i garderoben i flera år som jag faktiskt aldrig kan minnas att jag har använt offentligt. Varför har jag då sparat på den kan man undra? Ja, det kan man ju verkligen fråga sig och det ända svaret jag kan komma på är att jag inte har hjärta att kasta nåt som egentligen passar och inte är trasigt.
 
Anledningen till att jag aldrig använt den är att jag alltid tyckt att den suttit lite illa på mig. Det går liksom resårband mitt på höfterna som gärna bubblar upp sig så man ser ut som en Michelingubbe i täckjacka, men bara på höfterna.
 
Men så härom dagen kom jag på att man kanske kan använda den som en maxiklänning och hasade upp den ovanför bysten och där satt den ju som ett smäck! Så nu funderar jag på om det kanske är det den egentligen är och inte alls menat som en kjol som jag trott i alla dessa år.
 
Hur som helst så tycker jag det är lite obehagligt med klänningar utan axelband. Jag vill gärna ha den tryggheten att nåt håller den uppe ifall nån får för sig att busa till det med att försöka dra ner den. Därför har jag nu virkat mig två axelband och sytt fast. Virkade även en spetsbård för att piffa till den ytterligare och få dit lite färg i allt det svarta.
 
Garnet jag använde mig av är det jag vann  i våras.
Är inte riktigt säker på om jag kommer att använda den mer nu i pimpad version, men lite roligare blev den allt eller vad tycker ni?

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2014-07-20 | 00:32:47

    Du kan t.ex. ha den ovanpå bikinin på badstranden.

  • Eja säger:
    2014-07-20 | 17:28:01

    Den blev ju läcker, jag tycker att den passar på fest. Tycker du att den är för bar kan du ju virka en liten bolero att ha över. Det är kul att ändra på gamla kläder som man har liggandes. Det händer att jag också gör ibland.

Kommentera inlägget här: