theJensens

om allt och inget - och lite till

Skolavslutningsdag och utflykt till Hönö

Kategori: familjen

Igår var det Adrians första SKOLavslutning och det är väl en perfekt dag för att ta med sig kameran och föreviga den i bilder?! Fast är man stressad på morgonkvisten är det lätt att man glömmer av det. Jättelätt! Så om det är någon som läser detta och råkade vara i närheten av Mossebergsskolans skolgård och dessutom tog kort, får ni väldans gärna skicka dom till mig på mailadress: [email protected]. Extra gärna om ni har nåt kort som Adrian råkade fastna på.
 
Skolavslutningen gick bara bra med sånger som "Blomstertid nu kommer" och andra klassiska sommarvisor som barnen sjöng så man nästan fick en klump i bröstet. Jag kan inte hjälpa det men jag blir ta mig tusan gråtmild varje gång barnkören på Mosseberg uppträder. Efter uppträdande på skolgården var det tårtkalas i klassrummet med avtackning av fröknarna Liselott, Elly och Henrik. Alla barnen fick varsitt diplom och en medalj för gott samarbete under året som gått.
 
När skolavslutningen var överstökad tog vi en tur till Hönö. Mannen skulle lämna in propellern från båten som blev kaputt när han körde på ett grund härom sistens. Eftersom varken jag eller Adrian varit där förut hängde vi på och fick se en ny del av närområdet. En lagom liten tripp på en mycket bra dag!
 
Ett kort fick jag taget med mobilen och det var när vi åkte färjan mellan fastlandet och Hönö.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: