theJensens

om allt och inget - och lite till

Försenad födelsedagspresent och morsdagspresent

Kategori: Virkning

I lördags var ju min mamma uppe i de Göteborgska trakterna för att fira min examen och då passade jag på att överlämna lite presenter till henne. Hon hade önskat sig överdrag till soffkuddar som skulle matcha hennes röd/orangea draperi som hon har i vardagsrummet. Såklart tanten ska ha det! tyckte jag och virkade henne ett par. Perfekt tillfälle att prova lite olika virktekniker på. Med på köpet fick hon innerkuddar oxå. Emoji
 
Så här blev dom.
På baksidan av den ena kudden virkade jag knappar till öppningen av överdraget. Den randiga kudden fick bli likadan både på framsidan och baksidan.
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2014-05-26 | 20:11:09

    Tycker illa om ordet tant. Använder det aldrig själv.

    Kuddarna tyckte jag om. Färgerna passade till draperiet.

    Jag fick också en sjal med helt andra färger. Har du ingen bild på den?

    Svar: Nä, sjalen glömde jag fota, tant! ;)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: