theJensens

om allt och inget - och lite till

Nä, nu har morsan gått och blivit snurrig....

Kategori: familjen

Jo, nog tusan vet väl jag hur gammal sonen min är. Klart att jag vet att han fyllde 8 år i januari och att han går i 1:an. Och självklart vet jag ju att om man går i första klass så går man på en skola. Och då är det ju förstås klart som korvspad att man går på fridtids och inte på dagis när det råkar vara sportlov och föräldrarna jobbar och man är lite för liten för att vara ensam hemma. Självklart! Inte alls svårt att komma ihåg! Men ändå.......
 
Likt förbaskat såg jag i efterhand att jag hade skrivit dagis istället för fridtids i gårdagens lilla blogginlägg. Det var ju för bövelen över ett och ett halvt år sedan han gick på dagis sist. Nog tusan borde man ha vant sig att han går på skola nu?!
 
Demens, Alzheimers eller vad det än må va, så ser i alla fall den här virriga morsan fortfarande ut som 16, 18 år sådär. Det sa åtminstone en av sköterskorna till mig idag efter att ha frågat om det verkligen var min son som hade varit med på jobbet. Hon hade blivit så förvånad över att jag som ser så ung ut hade barn. Jorå, så att.... Emoji
 
Finn ett fel.
 

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2015-02-13 | 13:59:43

    Tänk att du ska ha sådana ålderskomplex min söta Emma. Det är helt naturligt och härligt att bli äldre. Livet blir bara bättre och bättre. Alternativet är ... Kramar

    Svar: Så farligt är inte mitt ålderskomplex längre. Men jag kan ju inte hjälpa att andra tror att jag ser ut som 18! ;) Kram
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: