theJensens

om allt och inget - och lite till

Asymmetrisk kofta med huva

Kategori: Virkning

Har blivit klar med ännu en kofta till mig. Den här gången blev det en asymmetrisk sådan med en liten huva i nacken. Som vanligt har jag virkat efter eget huvud, och den här gången tänker jag inte ens smålova det minstanste lilla att jag ska skriva ner någon beskrivning på hur jag gjorde, för det brukar ju som inte gå så bra med det..... Emoji Däremot kan jag gladeligen berätta att hela koftan är uppbyggd som en rektangel med hål för ärmarna. Med tanke på den annalkande sommaren och värmen (?) gjorde jag korta ärmar på den här gången. Får väl kanske virka till långärmar till hösten eller om det visar sig att det bara kommer att vara skitväder i sommar.
 
Lite tråkig färg blev det ju också, men det var det garnet jag hade hemma just då och jag var så sugen på att se om mitt mönster i huvudet funkade så då fick det bli så. Nu vet jag ju att den funkar så nästa blir i lite gladare färger. Emoji
 
Framifrån.
Bakifrån.
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma/Mormor/Kerstin säger:
    2015-06-10 | 22:45:49

    Jag tycker inte färgen är tråkig. Du kan ha glada färger till.

  • Lisa säger:
    2015-08-13 | 23:09:28

    Men vad du är duktig! Otroligt vilka vackra saker du gör, man blir verkligen inspirerad. ( synd bara att man själv inte kan virka...)

    Svar: Tack så mycket! ☺
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: