theJensens

om allt och inget - och lite till

Virkad bolero

Kategori: Virkning

Ni kanske kommer ihåg min pimpade kjol som jag gjorde om till en klänning med hjälp av en virkad spets och två virkade axelband för ett tag sedan?
 
Fick tips av min ena svärmor att man kan ha en bolero över axlarna ifall man tycker att det blir för bart utan. Så därför virkade jag en förra veckan så att jag kunde ha hela outfiten på släktträffen i lördags.
 
Jag utgick från mönster 111-25 från DROPS. (Man kan även söka i sökrutan på bolero och då kommer det upp massa mönster på olika modeller. Söker man på borrelia får man inte upp ett enda mönster. Tro mig jag vet!) Istället för blombården runtom gjorde jag samma spetskant som jag hade på klänningen. Och med samma garn.
 
Blev faktiskt rätt bra, om jag får säga det själv. Emoji 
Såhär blev hela kittet. Idag får ni tyvärr ingen bild på hur det hela ser ut när jag har på mig det, har satt mig alldeles för gott i soffan för att orka mig upp och byta om. Men kanske en annan gång.
 
 

KOMMENTARER:

  • Eja säger:
    2014-08-12 | 19:22:18

    Fantastiskt snyggt, du är så duktig! Hoppas jag får se dig med detta på nån gång.

    Svar: Tack Eja! Din förtjänst att den blev gjord ;)
    Emma Jensen

  • Spångan säger:
    2014-08-14 | 15:48:49

    Men Emma du är ju helt otrolig! Så snyggt!

    Svar: Tack! :) Kram(är det Johanna eller Ingrid?)
    Emma Jensen

Kommentera inlägget här: